Így nyerd meg - Útmutató választási kampányokhoz

Kapitány Ágnes és Kapitány Gábor - A 2014-es választási kampány vizuális üzeneteinek szimbolikus és értékvonatkozásai c. longitudinális vizsgálat (1990-2014) nyomán - MTA Társadalomtudományi Kutatóközpont Politikatudományi Intézete | Kivonatok

II. TENDENCIÁK

II-2 Miről beszéljünk? Lehetőségek. Propaganda és kihívások (Célok, programok, tematizálás)

Forrás: Kapitány Ágnes és Kapitány Gábor - A 2014-es választási kampány vizuális üzeneteinek szimbolikus és értékvonatkozásai - című tanulmánya nyomán

Hozzáférés: 2018-02-10

Utolsó formázás: 2018-08-03

[A Trendek részben kissé tágabb összefüggésben már szerepel, jelentőségénél fogva megismétlem - a szerk.]

 

CÉLOK, PROGRAMOK, TEMATIZÁLÁS

 

A konkrét programok, a pártok által követett célok bár megjelennek, de

egyre inkább háttérbe szorulnak

a kampányokban. 1990-ben, 1994-ben, valamennyire még az 1998-as kampányban is viszonylag nagyobb arányban szerepeltek ilyen célok (megjelenve a szlogenekben is);

2002-től a kétpólusú politikai szerkezet felé közeledő politikai mezőben inkább a váltógazdaság logikája dominál:

 

az adott

 

kormányok elsősorban sikereik-eredményeik propagandájával kampányolnak,

 

az ellenzéki kommunikációban pedig a konkrét programokkal szemben mindinkább a kormány mindenáron való leváltásának hangsúlyozása

 

kerül előtérbe.

 

Mindeközben

 

gazdasági alkalmasság – alkalmatlanság,

a nemzetközi sikeresség – sikertelenség,

a társadalmi igazságosság – igazságtalanság,

az életkörülmények javulása – romlása,

a morális tisztesség – tisztességtelenség,

a politikai szabadság – szabadsághiány

 

tematizálása mellett eléggé szembetűnő, hogy

 

kultúra, a tudomány mind kisebb szerephez jut, s ezzel kapcsolatban nem feledkezhetünk el a

 

kultúra szerepéről a társadalom integrációjában, (amely e folyamat során egyértelműen gyengült).

 

tudomány szerepének csökkenése vagy növekedése pedig nemcsak az ország

 

hozzáadott-érték teljesítményére van hatással, hanem meghatározó lehet a

társadalmi viszonyok racionalizációjában,

a konfliktuskezelésben,

a strukturális átalakításokban is.

 

Weblap látogatottság számláló:

Mai: 21
Tegnapi: 10
Heti: 21
Havi: 32
Össz.: 1 875

Látogatottság növelés
Oldal: II-2 Miről beszéljünk? Lehetőségek. Propaganda és kihívások (Célok, programok, tematizálás)
Így nyerd meg - Útmutató választási kampányokhoz - © 2008 - 2024 - igynyerdmeg.hupont.hu

A HuPont.hu az ingyen weblap készítés központja, és talán a legjobb. Ingyen weblap

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »