Így nyerd meg - Útmutató választási kampányokhoz

Kapitány Ágnes és Kapitány Gábor - A 2014-es választási kampány vizuális üzeneteinek szimbolikus és értékvonatkozásai c. longitudinális vizsgálat (1990-2014) nyomán - MTA Társadalomtudományi Kutatóközpont Politikatudományi Intézete | Kivonatok

I. TRENDEK 1990-2014

Forrás: Kapitány Ágnes és Kapitány Gábor - A 2014-es választási kampány vizuális üzeneteinek szimbolikus és értékvonatkozásai - című tanulmánya nyomán

Hozzáférés: 2018-02-10

Utolsó formázás: 2018-08-03

 

Bővülő média-eszköztár

A televízió kezdetben szinte egyeduralkodó szerepe megszűnt; először a szórólapok, óriásplakátok használata vált általánossá, majd egyre nagyobb lett a súlya az elektronikus hírtovábbítás olyan eszközeinek is, mint az Internet és a mobiltelefon (honlapok, közösségi oldalak, képmegosztó oldalak, SMS, youtube, stb.); elemeztük továbbá a plakát-átfirkálásokat is.

 

Szűkülő kínálat

Pártok száma: 1990: 46; 1994: 15; 1998: 12; 2002: 8; 2006: 10; 2010: 6; 2014: 18. (4) Az utóbbi adat kissé félrevezető: mint a leadott szavazatok is mutatják, ezen a választáson lényegében már csak 4 párt, illetve pártszövetség játszott tényleges szerepet, s legfeljebb további 3-4-nek – de maximálisan is legfeljebb 7-8 „kispártnak”-- voltak valamilyen jelenlétet sejtető média megjelenései, elemezhető kampányanyagai).

 

Célok, programok, tematika

A konkrét programok, a pártok által követett célok bár megjelennek, de

egyre inkább háttérbe szorulnak

a kampányokban. 1990-ben, 1994-ben, valamennyire még az 1998-as kampányban is viszonylag nagyobb arányban szerepeltek ilyen célok (megjelenve a szlogenekben is).

2002-től a kétpólusú politikai szerkezet felé közeledő politikai mezőben inkább a váltógazdaság logikája dominál:

az adott

kormányok elsősorban sikereik-eredményeik propagandájával kampányolnak,

az ellenzéki kommunikációban pedig a konkrét programokkal szemben mindinkább a kormány mindenáron való leváltásának hangsúlyozása

kerül előtérbe.

 

Mindeközben

gazdasági alkalmasság – alkalmatlanság,

a nemzetközi sikeresség – sikertelenség,

a társadalmi igazságosság – igazságtalanság,

az életkörülmények javulása – romlása,

a morális tisztesség – tisztességtelenség,

a politikai szabadság – szabadsághiány

tematizálása mellett

 

eléggé szembetűnő, hogy

 

kultúra, a tudomány mind kisebb szerephez jut, s ezzel kapcsolatban nem feledkezhetünk el a

kultúra szerepéről a társadalom integrációjában, (amely e folyamat során egyértelműen gyengült);

tudomány szerepének csökkenése vagy növekedése pedig nemcsak az ország

hozzáadott-érték teljesítményére van hatással, hanem meghatározó lehet a

társadalmi viszonyok racionalizációjában,

a konfliktuskezelésben,

a strukturális átalakításokban is.

 

 

 

Weblap látogatottság számláló:

Mai: 6
Tegnapi: 10
Heti: 6
Havi: 17
Össz.: 1 860

Látogatottság növelés
Oldal: I. Trendek
Így nyerd meg - Útmutató választási kampányokhoz - © 2008 - 2024 - igynyerdmeg.hupont.hu

A HuPont.hu az ingyen weblap készítés központja, és talán a legjobb. Ingyen weblap

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »