Így nyerd meg - Útmutató választási kampányokhoz

Kapitány Ágnes és Kapitány Gábor - A 2014-es választási kampány vizuális üzeneteinek szimbolikus és értékvonatkozásai c. longitudinális vizsgálat (1990-2014) nyomán - MTA Társadalomtudományi Kutatóközpont Politikatudományi Intézete | Kivonatok

II. TENDENCIÁK

II-6. Szimbolikus elemek, hatóeszközök

II-6-C ZENE, HANGHATÁSOK

Forrás: Kapitány Ágnes és Kapitány Gábor - A 2014-es választási kampány vizuális üzeneteinek szimbolikus és értékvonatkozásai - című tanulmánya nyomán

Hozzáférés: 2018-02-10

Utolsó formázás: 2018-08-03

 

 

II-6-C ZENE, HANGHATÁSOK

C-1 Popzene (fiatalos energiák, előrenyomulás)

C-2 Drámai zene (monotónia, félelemkeltő effektek)

C-3 Érzelemdús zene (mozgósítás)

 

A kampányfilmekben alkalmazott zene jellege utal a megcélzott szubkultúrára és hangulati alátámasztást ad a párt által sugallni kívánt fő mondandónak. A rendszerváltás idején még elég sokféle zenei anyaggal kísérleteztek, később – a megcélzott választói csoportok fiatalodásával egyre nagyobb arányban a popzenei stílus uralkodott el a filmek zenei aláfestésében.

 

A nemzeti elkötelezettséget hangsúlyozó pártok korábban magyar klasszikusok (Erkel, Liszt) vagy népzene alkalmazásával próbálták a zenével is megerősíteni a pártimázst, 2014-ben ez a különbség már nem markáns.

 

Az LMP dinamikus filmzenét alkalmaz, a Jobbik az egyik filmjében beatzenét, a másikban dinamikus és jókedvű filmzenét; a Fidesznél csak diszkrét háttérzene hallható. A különbség inkább abban ragadható meg, hogy míg a Jobbik és az LMP esetében a zene a fiatalos energiák, az előrenyomulás hangulatát sugározza,

 

a baloldali koalíció negatív kampányának („Az Orbán kormány rosszul teljesít” címmel készült) filmsorozatában kopogó (gépelésre utaló) zene és pecsételés vészjósló hangjai idézik fel a diktatúrák büntetőeljárásainak és megfellebbezhetetlen verdiktjeinek hangulatát.

 

Az LMP-nek az eddigi kormányzat kritikájára koncentráló rajzfilmjében szintén drámai zene adja a hátteret.

 

A baloldali koalíció másik filmjében talán még Oláh Ibolyának a korábbi választásokon már felhasznált népszerűségére is építve a „Van egy ország” után az énekesnő első sikerszámát, Máté Péter „Ez itt az én hazám”-ját veszik elő, ezúttal nem az ő, hanem fiatal énekesek előadásában, kihasználva a kirekesztés elleni tiltakozásnak és a világ birtokbavételének e dalban igen erőssé váló érzelmi mozgósító erejét.

 

 

A plakátokon jóval kevesebb háttérkép látható, mint a videókon. A törpévé zsugorodott FKGP plakátján jelenik meg a traktor és a termőföld; a Jobbiknál a filmen látottak sűrítménye: (a biztonságos jólétre utaló) lakás, étel-ital, (a hagyományra utaló) régi fényképek, (a vallási-kulturális elkötelezettségre utaló) kereszt, a nemzeti elkötelezettségre utaló) Nagy-Magyarország térkép; a Fidesznél egy kis zöld rét, az LMP-nél városi utcakép.

 

 

 

Weblap látogatottság számláló:

Mai: 11
Tegnapi: 10
Heti: 11
Havi: 22
Össz.: 1 865

Látogatottság növelés
Oldal: II-6-C Zene, hanghatások
Így nyerd meg - Útmutató választási kampányokhoz - © 2008 - 2024 - igynyerdmeg.hupont.hu

A HuPont.hu az ingyen weblap készítés központja, és talán a legjobb. Ingyen weblap

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »