II. TENDENCIÁK
II-1-1 Ezek a kampányok állandó kulcsértékei és a hullámzóan változó témák (Értékek)
Forrás: Kapitány Ágnes és Kapitány Gábor - A 2014-es választási kampány vizuális üzeneteinek szimbolikus és értékvonatkozásai - című tanulmánya nyomán
Hozzáférés: 2018-02-10
Utolsó formázás: 2018-08-03
II-1-1-A ÁLLANDÓ KULCSÉRTÉKEK
- a család,
- a létbiztonság,
- a béke,
- az emberi kapcsolatok,
- a becsületesség-tisztesség értékei.
II-1-1-B HULLÁMZÓAN VÁLTOZÓ TÉMÁJÚ KAMPÁNYOK
II-1-1-B-1. MORÁL vs ÉLETSZÍNVONAL
Az erősen ideologikus (és morális) értékeket preferáló kampányokat,
ahol a a legfőbb témákat ideologikus identitások és szembenállások alapjait képező fogalmak, mint például
- a nemzettel,
- vallással kapcsolatos értéknyilvánítások, vagy amikor
- a szabadság, egyenlőség, társadalmi igazságosság politikai filozófiákhoz, ideológiákhoz is kötődő értékei kapnak hangsúlyt,
gyakran inkább
pragmatikus értékekre építő kampányok követnek.
Az említettekhez hasonló értékekkel szemben például
- a gazdasági fejlődés,
- az életszínvonal,
- a biztonság, stabilitás értékei kerülnek előtérbe, vagy idesorolhatók a politikai szövetségkötésekre, kiegyezésekre vonatkozó megfontolások is.
II-1-1-B-2 VILÁG vs ORSZÁG (itt: sorrend és kiemelés tőlem - a szerk.)
Ugyanakkor nyilván még ennél is hangsúlyosabb szerepet játszanak e mozgásokban olyan változások, mint
- a gazdasági válságok és konjunktúrák,
- a világpolitikai erőviszonyok alakulása, és
- az országnak ebben az erőtérben adott lehetőségei.
II-1-1-B-3 VALAMELY FONTOS ÉRTÉK ÉRVÉNYESÜLÉSÉNEK HIÁNYA (itt: sorrend és kiemelés tőlem - a szerk.)
II-1-1-B-4 KÖZÉLET vs MAGÁNÉLET
II-1-1-B-5 EURÓPAISÁG vs NEMZETI SAJÁTOSSÁGOK
II-1-1-B-6 SZABADSÁG vs REND